Skip to content Skip to footer

COST vs PROFIT SPĂLĂTORIE AUTO

Căt de profitabilă (mai) este o spălătorie auto astăzi în România?

Profitabilitatea este dată de două componente, ca în orice afacere: 

  • Preţul de vânzare per unitatea de spălăre (RON/timp/program)

  • Volumul vânzărilor, dat de numărul mediu de spălări într-o unitate de timp (zi/lună/an). 

Cu cât diferenţa între preţul şi costul per unitatea de spălare este mai mare, cu atât profitabilitatea netă unitară este mai bună. De asemenea, cu cât volumul vânzărilor este mai mare, cu atât mai mult se apreciază cifra de afaceri.

Spălătoriile auto rămân unele dintre cele mai profitabile afaceri atât în România cât şi în întreaga lume. Volumul vânzărilor este mare, datorat numărului (tot mai) mare de maşini în circulaţie şi tendinţelor, obiceiurilor de curăţare periodică a acestora (românii iubesc să-şi cureţe, să-şi întreţină maşinile). De asemenea, preţul mediu al unei spălări este uşor asimilabil de către clienţii din România.

Putem spune din experienţă că marja de profitul mediu operaţional a unei spălătorii self service este situat în intervalul 35-40%. Depinde de preţul practicat şi de cuantumul vânzărilor (numărul mediu de spălări / pistă / zi / lună) şi desigur de cuantumul cheltuielilor fixe şi cele directe (chirie sau proprietate pe spaţiu, personal, utilităţi, consumabile etc.) 

Jetpoint vă pune la dispoziţi GRATUIT un Configurator automat pentru calculul profitului operaţional, foarte util atât la proiectarea/dimensionarea iniţială a afacerii cât şi pentru urmărirea lunară a activităţii.

Înainte de a cheltui orice ban, puteţi să aflaţi pragul minim de rentabilitate (breakeven) şi să vă faceţi o idee serioasă despre veniturile şi profitul mediu.

Leave a comment

0.0/5

Go to Top