Skip to content Skip to footer

DIMENSIONAREA OPTIMĂ A SPĂLĂTORIEI AUTO

Aveţi un teren şi vreţi să lansaţi o spălătorie auto self service. Câte boxe de spălare este optim să instalaţi, câte boxe merită să instalaţi acolo?

OPTIM înseamnă în primul rând obţinerea unui venit maxim într-o investiţie dată. OPTIM înseamnă o cheltuială iniţială corectă, corelată cu nivelul de încasări pe care îl poate genera viitoarea spălătorie.

Experienţa Jetpoint este consistentă în acest domeniu şi vă sfătuim să aveţi în vedere câteva aspecte importante ale afacerii şi să faceţi calcule încă de la început. Citiţi aceste scurte recomandări sau contactaţi-ne şi vorbim direct.

Dimensionarea corectă a unei spălătorii auto self service este dată în principal de 4 factori:

  1. 1. LOCALIZAREA, MĂRIMEA ŞI FORMA TERENULUI

  • Unde este geografic aplasat terenul? Calculul numărului de boxe diferă pentru zonele urbane (oraş, zonă metropolitană) sau rurale (comune)
  • Optim ar fi ca frontul (sau o latură) să fie de minim 15 m (permite Drive trough)
  • Calcul de boxe: 120-150 mp pentru fiecare boxa de (aceasta suprafata cuprinde boxa de spalare, aleile de acces, parcarile, spatiul de curatare interioara)
  • Faceţi o schiţă iniţială împreună cu Consultantul Jetpoint pentru a încadra optim spălătoria şi a plasa accesoriile necesare (aspiratoare, distribuitoare lavete etc.), a valorifica căile de comunicare şi deplasare internă etc.
  • Exemplu: o spălătorie cu 4 boxe are nevoie de un teren de aproximativ 500-600 mp.

 

Calibrarea investiției trebuie făcută ținînd cont de zona și profilul locației spalatoriei auto, astfel:

  • 2 boxe de spălare – zona rurală, benzinării, service auto, entry level
  • 3-5 boxe de spălare – orașe mici, spăltorii auto de cartier, magazine comerciale
  • 6-8 boxe de spălare – orașe mari, în zone cu trafic intens, centre comerciale mari


  1. 2. VADUL COMERCIAL AL ZONEI

Terenul pe care aţi pus ochii are un vad bun? Merită calculat, previzionat. Aveţi în vedere că:

  • Afacerea cu spălătorii auto este o afacere de proximitate, se adresează utilizatorilor din jur – locuire, serviciu, cumpărături şi foarte puţin celor de tranzit.
  • Dacă terenul este situat într-o zonă aglomerată, de trafic, rezidenţială (optim blocuri de locuinţe, office, shopping etc.) – atunci merită să vă gândiţi să instalaţi MAXIMUM de boxe, atâta cât terenul permite.
  • În cazul în care ezitaţi, nu puteţi să calculaţi numărul mediu/maxim de clienţi vă sfătuim să faceţi o implementare a spălătoriei în două etape: să instalaţi în primă fază un număr de boxe potrivit cu ceea ce ştiţi că va fi „consumat”, iar după operaţionalizarea spălătoriei şi analiza veniturilor pe 12 luni, mai puteţi adăuga una sau două boxe suplimentare.
  • Vă putem ajuta specific cu proiectarea echipamentelor indicându-vă tipul constructiv astfel încât, fie că investiţi „full” de la început, fie o veţi face în două etape, orice adaos de echipamente să poată fi uşor de montat în dulapul/containerul tehnic iniţial şi cu costuri minime.

 

La câte mașini să mă aștept? Estimator Trafic Spalatorie Auto:

  • 25 – 30 masini/zi pentru zona rurală, benzinării, service auto, entry level
  • 30 – 40 masini/zi pentru orase mici, spalatorii auto de cartier, benzinării, centre comerciale
  • 40 – 60 masini/zi pentru orașe mari, în zone cu trafic intens, centre comerciale mari

 

De câte boxe am nevoie? 

  • 1 boxa – trafic de 25 – 30 mașini/zi
  • 2 boxe – trafic de 30 – 40 mașini/zi
  • 3 boxe – trafic de 40 – 60 masini/zi
  • 4 boxe – trafic peste 60 mașini/zi


  1. 3. BUGETUL LA DISPOZIŢIE

Indiferent de sursele de finanţare, trebuie să ştiţi că bugetul de investiţie pentru o spălătorie are câteva componente:

  • Echipamentele tehnologice şi structura metalică, serviciile aferente
  • Infrastructura şi utilităţile
  • Proiectarea şi autorizarea

Dacă criterii 1 şi 2 de mai sus sunt favorabile investiţiei, adică dacă aveţi un vad comercial foarte bun şi terenul permite un număr optim de boxe de spălare, rămâne problema bugetului de investiţie care va da dimensionarea finală. Puteţi opta şi aici pentru o investiţie maximală de la început sau pentru o investiţie în două etape.


  1. 4. COMPETIŢIA DIN ZONĂ

În ultimii 8-10 ani, în România s-au instalat aproximativ 4,000 de boxe de spălare în peste 1,000 de spălătorii auto self service. Deşi concurenţa locală s-a înteţit, aceste proiecte rămân în contuinuare profitabile şi vor fi profitabile pe termen lung.

Este foarte probabil ca, în zona de interes comercial a viitoarei spălătorii să aveţi 1, 2 sau 3 competitori care deja operează spălătorii. Cum poate afecta investiţia Dvs.?

  • Dacă aveţi spălătorii în zonă (3 km) puteţi să „le luaţi faţa” cu o spălătorie nu doar cu echipamente cu tehnologie de ultimă oră ci şi să daţi o lovitură de imagine instalând o structură metalică premium (îmbrăcăminte bond, lefuri etc.) sau puteţi opta pentru un concept exclusivist (vezi Aero de la Jetpoint). Cienţii vot primi imediat mesajul: s-a deschis o spălătorie nouă, cu o imagine foarte frumoasă şi cu servicii de spălare impecabile. Clienţii vor adera imediat!
  • Volumul de clienţi, respectiv de vânzări (numărul mediu de spălări) poate fi diminuat faţă de cazul ideal în care nu aveţi concurenţă în zonă. În mod natural, clienţii se obişnuiesc cu un furnizor şi câtă vreme găsesc un raport bun de calitate-preţ rămân fideli. Luaţi în calcul diverse scenarii de lucru, de la „worst case” la „max case” pe care ulterior să le urmăriţi prin cifrele de venit lunare.
  • Competitorul/competitorii „au fixat” deja tariful mediu de spălare. Aceasta nu înseamnă automat că intrarea Dvs. pe piaţă trebuie să vină cu tarife sub concurenţă. Dimpotrivă, faptul că lansaţi o spălătorie nouă, cu servicii de calitate superioară (programe complete de spălare) şi/sau cu o imagine mai bună (dată de o structură metalică Premium) va atrage clienţii şi îi veţi putea fideliza.

Leave a comment

0.0/5

Go to Top